سخن های زیبا

این وبلاگ شامل سخن های مذهبی شهادت ها تولد ها و عید ها و... می باشد. با آمدن به این وبلاگ و نظر دادن ما را خشنود کنید. با تشکر

سخن های زیبا

این وبلاگ شامل سخن های مذهبی شهادت ها تولد ها و عید ها و... می باشد. با آمدن به این وبلاگ و نظر دادن ما را خشنود کنید. با تشکر

آغاز سال ۲۰۰۷ میلادی

  مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی است که پیغمبری خود را در چند اصل استوار و ایفا کرد. مبارزه با شرک از مأموریتهای این پیغمبر الهی بود. او با پیام محبت و مودت، دوستی و عدالت، مأموریت یافت تا با یاری خدا و تعالیم الهام شده، انسانها را به سوی آزادی و کمال رهنمون سازد.

بنا بر اعتقاد ارامنه ایران؛ حضرت "عیسی مسیح (ع)" در شب پنجم ژانویه به دنیا آمده و در روز ششم بدست منتظرانش غسل تعمید شده است. در ایران مسیحیان ارمنی در نخستین روز سال نو میلادی پس از شرکت در مراسم مذهبی برای دید و بازدید تبریک و شاد باش گویی به دیدار بزرگان خانواده می روند و این مراسم تا شب پنجم ژانویه که ارامنه در این شب جشن میلاد حضرت مسیح (ع) را برگزار می کنند ادامه می یابد. در کلیساهای ارامنه بر خلاف کاتولیک ها و پروتستان ها که 25 دسامبر را روز میلاد حضرت مسیح (ع) می دانند. شب پنجم و صبح روز ششم ژانویه را به عنوان عید میلاد و تعمید حضرت عیسی (ع) جشن می گیرند. در شب عید میلاد حضرت عیسی (ع) که بزرگترین عید مسیحیان ارامنه است بار دیگر مراسم مذهبی باداراک در کلیسا برگزار می شود که همه مسیحیان در آن شرکت می کنند. اکثریت مسیحیان ایران را ارامنه گریگوری تشکیل می دهند که دارای استقلال کلیسایی هستند و  مطابق سنت و اعتقادات خود عمل می کنند.

امروزه سلطه‌گران جهان به خاطر منافع حزب و گروه و پر کردن جیبهای خود شرافت و کرامت و صلح و آرامش انسانها را به مسلخ برده و دروغ و فریب را به جای صداقت و راستی نشانده‌اند و بسیاری از وضعیت جاری جهان خسته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ساز و کارهای موجود نمی‌تواند آرامش را به انسانها هدیه کند.

گرچه سالی که گذشت همراه با بی‌عدالتیها، تجاوزها و حق کشیهای زیادی بود، اما نداها و فریادهای خداخواهی و عدالت طلبی هم بلندتر شد و ملتها روز به روز به قدرت ایمان و خدا پرستی آگاه‌ تر  می‌شوند و بیشتر از گذشته به صلح و عدالت روی می‌آورند و به ندای پیامبران الهی لبیک می گویند. فلسفه خلق بشر، نیل به قله سعادت و برپایی حیات طیبه، شکوفایی همه استعدادها و جاری شدن عدالت در سراسر زمین است و بر اساس وعده الهی، زمین پس از آنکه توسط مستکبرین و ظالمین از ظلم و عداوت پر شد، با ظهور منجی موعود پر از عدل و داد خواهد شد و همه پیامبران الهی این حقیقت را به روشنی فریاد کرده‌اند.

 و اکنون در آستانه سال 2007 میلادی هستیم. به این امید تا با شروع سالی نو؛ مردم جهان نسیمی از مهر و محبت مسیحیت را بچشند و دولت‌های کشورهای مسیحی، حقیقتاً مسیحی باشند و مسیح ‌آسا به آلام مردم جهان توجه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد